2012. május 1., kedd

Regeneráló gél leégett bőrre


















Hirtelen kitört a nyár. Ha gondoltam volna arra, hogy a nap már ennyire erősen éget, biztosan elővettem volna a mélyhűtőből a tavaly nyáron megmaradt napvédő krémet, mielőtt majálisozni indulunk a közeli tópartra. Így viszont alaposan (rákvörsre) leégett a karunk és a nyakunk, a gyerekeké is.

Amikor délután hazaértünk pár perc alatt kevertem magunknak egy gélt, hogy mentsem, ami menthető. Nem sok az egész, néhány nap alatt biztosan elhasználjuk négyen, annál is inkább, mert nem tartalmaz zsíros olajat, és ezért többször is felkenhetjük egymás után. (A nagy hőségben kellemetlennek éreztem volna valamilyen olajat tenni magamra. A gyerekek bőrét azért az esti fürdés után vékonyan bekenem sebgyógyító kenőccsel is, mert a sheavaj gyógyhatására is szükség van, és az esti hűvösben már a zsíros kenőcs is jobban esik.)

Recept:
40 ml aloe vera gél
20 ml rózsavíz
kb. 1/3 mokkáskanál Solagum gélképző
40 csepp levendula illóolaj
10 csepp manuka illóolaj
10 csepp pálmarózsa illóolaj
3 db 400 mg-os E-vitamin kapszula tartalma
0,5 g panthenol (B5 provitamin)

Egy keverőpohárba öntöttem a vízfázist képező alapanyagokat, hozzáadtam a gélképzőt, miközben a robotgéppel (a gyúráshoz való egyik keverőszárral) kevertem, és utána kevertem hozzá a vitaminokat és az illóolajokat.


Nincsenek megjegyzések: